Hamownie podwoziowe
Hamownie
podwoziowe charakteryzuje duża ilość oraz wysoka temperatura
wydalanych spalin. Dodatkowo, aby wyniki przeprowadzanych testów
były wiarygodne warunki na hamowni muszą symulować warunki pracy
silnika badanego pojazdu podczas realnej jazdy. Dlatego też nie
powinno się na układ wydechowy zakładać ssawek odciągowych. Aby
sprostać tym wymaganiom, Norfi proponuje stosować na hamowniach
wysokotemperaturowe ramiona odciągowe ze specjalnie zaprojektowaną
ssawą odciągową. Układ pozycjonujący ramienia wyposażony jest w
siłowniki gazowe utrzymujące ssawkę w stabilnej pozycji w pobliżu
rury wydechowej, dzięki czemu praca silnika nie jest zakłócona a
pracownik może kontrolować jakość spalin wydostających się z
silnika. Ssawka pasuje do większości układów wydechowych. Ramiona
odciągowe wyposażone są w elastyczny wąż odciągowy odporny na
wysoką temperaturę (300°C lub 500°C) oraz szkodliwe działanie
związków znajdujących się w spalinach. Średnica węża wynosi 160 mm
(wydajność 1200 m3/h) lub 200 mm (wydajność 1600 m3/h). W celu
obsługi podwójnych układów wydechowych należy stosować dwa ramiona
odciągowe. Wentylator należy dobrać indywidualnie.