>

WYCIĄGI SPALIN SAMOCHODOWYCH

    | | | | | | |

Hamownie podwoziowe

Hamownie podwoziowe charakteryzuje duża ilość oraz wysoka temperatura wydalanych spalin. Dodatkowo, aby wyniki przeprowadzanych testów były wiarygodne warunki na hamowni muszą symulować warunki pracy silnika badanego pojazdu podczas realnej jazdy. Dlatego też nie powinno się na układ wydechowy zakładać ssawek odciągowych. Aby sprostać tym wymaganiom, Norfi proponuje stosować na hamowniach wysokotemperaturowe ramiona odciągowe ze specjalnie zaprojektowaną ssawą odciągową. Układ pozycjonujący ramienia wyposażony jest w siłowniki gazowe utrzymujące ssawkę w stabilnej pozycji  w pobliżu rury wydechowej, dzięki czemu praca silnika nie jest zakłócona a pracownik może kontrolować jakość spalin wydostających się z silnika. Ssawka pasuje do większości układów wydechowych. Ramiona odciągowe wyposażone są w elastyczny wąż odciągowy odporny na wysoką temperaturę (300°C lub 500°C) oraz szkodliwe działanie związków znajdujących się w spalinach. Średnica węża wynosi 160 mm (wydajność 1200 m3/h) lub 200 mm (wydajność 1600 m3/h). W celu obsługi podwójnych układów wydechowych należy stosować dwa ramiona odciągowe. Wentylator należy dobrać indywidualnie.

przykłady zastosowań

Norfi Polska Sp. z o.o. ul. Partyzantów 11, 41-200 Sosnowiec, tel./fax: 32 263 33 88, e-mail: info@norfi.pl