WYCIĄGI SPALIN SAMOCHODOWYCH

    | | | | | | |

WYciągi szynowe ALU

Konstrukcja szyny ALU

Szyna wyciągowa typu ALU-150 przewidziana jest do stosowania zarówno na stanowiskach przejazdowych jak i stacjonarnych. Szyny te zostały zaprojektowane do obsługi samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów specjalnych, czołgów, lokomotyw spalinowych a także do pracy na hamowniach podwoziowych. Szyna może zostać zamontowana zarówno wzdłuż stanowisk (wzdłuż kanału przeglądowego, torowiska, etc.) jak również za rzędem ustawionych obok siebie pojazdów (jako szyna poprzeczna). Szyna spełnia podwójną rolę jako tor jezdny dla wózka z wężem i ssawką oraz jako kanał wentylacyjny odprowadzający spaliny. Szyna ALU-150 została tak skonstruowana, aby kanał wentylacyjny oraz tor jezdny wózka były odseparowane. Dzięki temu zanieczyszczone spaliny samochodowe nie wpływają niekorzystnie na układ jezdny wózka. Wyeliminowano tym samym konieczność systematycznego czyszczenia szyny oraz częstych wymian kółek w wózku jezdnym. Specjalny kształt profila pozwala na rozmieszczenie zawiesi mocujących nawet co 6 m.


Różne przekroje szyny ALU

Profil szynowy ALU produkowany jest w kilku odmianach co pozwala dobrać odpowiedni profil do wymaganej wydajności. ALU 150 przeznaczony jest dla typowych pojazdów osobowych i ciężarowych, ALU 250 i 350 posiadają większy przekrój dzięki czemu mogą obsługiwać ciężkie pojazdy budowlane i maszyny przemysłowe. Do odciągania spalin z lokomotyw spalinowych stosowane są szyny w układzie podwójnym typu LOCO Twin (2 x 250) ze specjalnie opracowanymi wózkami i ramionami odciągowymi (więcej w dziale ramiona odciągowe do spalin).


Typy wózków odciągowych

Wózki odciągowe firmy NORFI wykonane są z metalu. Producent zaniechał stosowania tworzyw sztucznych, które nie są odporne na udary mechaniczne oraz termiczne. Dzięki ośmiu ułożyskowanym, odpowiednio wyprofilowanym kołom jezdnym wózek bardzo gładko przesuwa się po szynie. Każdy wózek jest wyposażony w układ zabezpieczający przed przypadkowym wypadnięciem z szyny, w razie stosowania urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi. W przypadku gdy zachodzi potrzeba operowania wężem o znacznej długości, do szyny ALU możemy podwiesić bęben odciągowy.

Specjalna wersja wózków odciągowych pozwala na podwieszenie pod szyną ALU 250 bębnów odciągowych. Do szyny możemy podwiesić zarówno bębny z napędem sprężynowym jak i elektrycznym. Przesuw bębna po szynie może się odbywać manualnie lub automatycznie za pomocą napędu elektrycznego.


Ramiona odciągowe na szynie

Do szyny ALU można również podwiesić ramię odciągowe dla pojazdów z górnym układem wydechowym typu Combi. Ramię posiada konstrukcję nośną utrzymującą zadaną pozycję oraz układ pozycjonowania ramienia. Ramię Combi montowane jest na szynie ALU 250 powieszonej wzdłuż stanowiska serwisowego co znacznie zwiększa zasięg pracy ramienia. Ramię dostępne jest w długościach 1,9 i 2,8 m. Opcjonalnie dostępne dla pojazdów z górnym i dolnym układem wydechowym.

Szynę ALU można również stosować w przemyśle ciężkim jako kanał odciągowy dla dymów i pyłów powstających w procesach spawania, szlifowania czy polerowania. Ramię odciągowe PAREX podwieszone pod szyną ALU doskonale sprawdza się w procesach spawania i obróbki długich konstrukcji. Wózek z ramieniem porusza się wzdłuż spawu na całej długości konstrukcji odciągając zanieczyszczenia w miejscu ich powstawania.


przykłady zastosowań

Norfi Polska Sp. z o.o. ul. Partyzantów 11, 41-200 Sosnowiec, tel./fax: 32 263 33 88, e-mail: info@norfi.pl